Huishouden

Fit en uitgerust wakker geworden. Vandaag ga ik fijn aan mijn artikel werken! Eerst met de auto Geliefde naar haar werk brengen. Dan laat ik meteen de honden uit. En sprokkel aanmaakhout in het bos. Via hondenpoten verplaatst de bosgrond zich naar de achterbank van de auto, maar een kniesoor die daarop let! Thuis eerst de haard aanmaken. Daarvoor moet ik houtblokken uit de tuin halen. Meer modder, nu in de huiskamer. Maakt niet uit. De fik d’r in! Er staat een poes te miauwen voor de buitendeur. Deur open, poes eruit, deur dicht. De honden moeten gevoerd, daarna ben ik aan de beurt. Ik kan trouwens best ontbijten terwijl ik de afwas doe. Waarom miauwt die kat zo? Shit, kattenvoer op. Dat verwende beest kruipt maar voor de open haard. Hm, het vuur is uitgegaan. Geen punt, we beginnen opnieuw. Mijn god, wat stinkt het opeens. Iemand heeft de kattenbak gebruikt. Die moet nodig worden leeggeschept. En het bed moet echt afgehaald worden. Tjongejonge wat een stof, laat ik maar even stofzuigen. Oeps, de stofzuigerzak legen! Wat is die vuilnisbak vol, ik moet dringend glas en blik wegbrengen. Verdomme, is het vuur in de open haard weer uitgegaan?! De asla legen en het ruitje van de open haard schoonmaken. Er staat weer een kat te miauwen. Deur open, kat binnen, deur dicht. De telefoon gaat. Mijn moeder. Tijdens het telefoneren kan ik mooi een was vouwen. En lunchen! Heb ik net een fijne bak müsli gemaakt, stap ik met m’n voet in de poezenkots. Dat beest voelt gewoon dat ik nodig moet dweilen. Dan neem ik meteen de badkamer mee. En de WC. Wel Christus van Katwijk, is dat klotevuur nou weer uitgegaan? Laisse tomber, ik laat de honden uit en doe boodschappen. Telefoon van Geliefde, of ik haar op kom halen van haar werk. Terwijl ik kook, doet zij een was in de machine en maakt de haard aan. Zo, en nou wil ik met m’n vrouw op de bank en een kat op schoot TV  kijken. Niets aan dat artikel gedaan vandaag. Morgen weer een dag.

Tagged ,
